Algemene voorwaarden

Salon Lisan hanteert onderstaande algemene voorwaarden 

1 Algemeen
1.1 In deze voorwaarden wordt onder “Salon Lisan” verstaan de eenmanszaak LJU, met hoofdvestiging aan de Kaninefatendreef 66 te (2408 TN) Alphen aan den Rijn, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 72116765. 
1.2 In deze voorwaarden wordt onder “cliënt” verstaan degene die Salon Lisan opdracht geeft tot behandeling.
1.3 In deze voorwaarden wordt onder “cliënt” tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.
1.4 In deze voorwaarden wordt onder “behandeling” verstaan de behandeling voor definitieve ontharing met behulp van de door Salon Lisan te hanteren laser en bijbehorende hulpmiddelen.
1.5 Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt en Salon Lisan.
1.6 Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval Salon Lisan voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
1.7 De werking van artikel 7:404 en artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2 Overeenkomst
2.1 De overeenkomst tussen Salon Lisan en de cliënt behelst de opdracht van de cliënt aan Salon Lisan tot behandeling.
2.2 Salon Lisan is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk en/of ongebruikelijke verlangen van de cliënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.

3 Toestemming
3.1 De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandelingsovereenkomst schriftelijk, onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud toestemming daartoe aan Salon Lisan door het invullen en ondertekenen van het intakeformulier van Salon Lisan.
3.2. De cliënt verleent onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud – gelet op de zorgvuldigheid – toestemming voor de registratie van zijn persoonsgegevens en medische gegevens die relevant zijn voor de behandeling en de afwikkeling van de behandeling.
3.3 Salon Lisan kan van de cliënt verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigt.

4 Informatie
4.1 De cliënt dient Salon Lisan tijdig op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.

5 Tarieven
5.1 Alle tarieven die Salon Lisan hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Salon Lisan te allen tijde wijzigen.
5.2 De cliënt heeft het recht om de overeenkomst met Salon Lisan op te zeggen indien de cliënt niet akkoord gaat met de tariefwijzigingen.
5.3 Tijdens het intakegesprek wordt een prijsafspraak gemaakt voor de behandeling. Hierin wordt het te behandelen gebied en de tijdsduur meegenomen.
5.4 Salon Lisan biedt u het intakegesprek gratis aan.
5.5 De gemaakte prijsafspraak is per behandeling of geldt voor pakket afname.
5.6 De huidtherapeut behoudt zich het recht voor om af te wijken van de gemaakte prijsafspraak indien de tijdsduur of het te behandelen gebied wordt gewijzigd. Dit wordt dan voorafgaand aan de behandeling besproken met de cliënt.
5.7 Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van één behandeling en kunnen te allen tijde worden aangepast.
5.8 De patiënt draagt er zelf zorg voor dat hij op de hoogte is of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Voorts is het de verantwoordelijkheid van de patiënt om facturen al dan niet bij zijn of haar verzekeraar te declareren.

6 Betaling
6.1 De cliënt betaalt direct voor de behandeling contant, per bankoverschrijving of per digitaal betaalverzoek.
6.2 Indien Salon Lisan de cliënt op rekening behandelt, zorgt de cliënt voor volledige betaling binnen 14 dagen en wordt het betreffende bedrag op de betrokken rekening van Salon Lisan onder vermelding van het factuurnummer voldaan.
6.3 Ongeacht of de factuur door de verzekeraar wordt vergoed, blijft de cliënt te allen tijde gehouden tot volledige en tijdige betaling van de factuur, eventueel vermeerderd met wettelijke rente en (buitengerechtelijke) kosten.
6.4 Betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de oudst openstaande facturen.
6.5 In het geval de cliënt de factuur na verzoek c.q. sommatie van Salon Lisan niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in gebreke en verzuim. Salon Lisan is alsdan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij de cliënt in rekening te brengen. Salon Lisan is alsdan tevens zonder nadere aankondiging bevoegd incassomaatregelen te (doen) nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (met inbegrip van de buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de cliënt.
6.6 Bij betalingsachterstand is Salon Lisan bevoegd om verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen directe contante betaling.
6.7 De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de cliënt een klacht tegen Salon Lisan indient over de factuur en/of de behandeling, tenzij Salon Lisan instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.
6.8 De betalingsverplichting vervalt niet als de cliënt de overeenkomst beëindigt.

7 Annulering
7.1 In het geval de cliënt verhinderd is voor een afspraak dient de cliënt dit uiterlijk vierentwintig (24) uur van tevoren bij Salon Lisan af te zeggen of te verplaatsen.
7.2 Zegt de cliënt niet of niet tijdig af, dan zal Salon Lisan de behandelkosten bij betreffende cliënt in rekening brengen.
7.3 Afspraken dienen per e-mailbericht, WhatsApp bericht of telefonisch te worden geannuleerd. De annulering wordt geregistreerd op het moment dat de annulering door Salon Lisan is ontvangen. Indien cliënt haar afspraak telefonisch wil annuleren valt dit binnen de verantwoordelijkheid van cliënt. Het telefonisch niet bereikbaar zijn van Salon Lisan, kan geen reden zijn van het niet tijdig afzeggen van de afspraak.

8 Aansprakelijkheid
8.1 Indien zich bij de behandeling, waaronder tevens te rekenen het niet, niet volledig of niet tijdig uitvoeren van een behandeling, een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van Salon Lisan leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de door Salon Lisan afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Salon Lisan is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens Salon Lisan.
8.2 Indien Salon Lisan niet gedekt is voor aansprakelijkheid, dan is de aansprakelijkheid van Salon Lisan beperkt tot het bedrag van de factuur. Salon Lisan is evenwel niet aansprakelijk in het geval, op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens Salon Lisan.
8.2 Salon Lisan kan geen enkele garantie geven over de hoeveelheid haarreductie na de behandeling(en), dan wel het aantal behandelingen voor het bereiken van de gewenste haarreductie.
8.3 Salon Lisan is niet aansprakelijk voor verbranding en/of beschadiging aan de huid door o.a. tatoeages, piercings, moedervlekken en/of pigmentvlekken.
8.4 Salon Lisan is niet aansprakelijk voor (verergerde) pigmentatie op de huid na de behandeling(en).

9 Klachten
9.1 In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt over de behandeling door Salon Lisan, meldt de cliënt dit direct, althans binnen 48 uur. Salon Lisan en de cliënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
9.2 Een klacht zoals genoemd in artikel 9.1 van deze algemene voorwaarden dient door de cliënt per e-mail ingediend te worden.

10 Nietigheid
10.1 In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.

11 Toepasselijk recht
11.1 Op de tussen Salon Lisan en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

12 Wijziging
12.1 Salon Lisan behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
12.2 Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
12.3 Grote, inhoudelijke wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één (1) maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt niet binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.